Friday, August 28, 2009

Multitasking.

Aku boleh masak sayur sambil goreng ikan sambil tanak nasi sambil cuci pinggan sambil intai-intai tivi sambil menyanyi-nyanyi sambil bercakap dengan kucing-kucing sambil susun makanan kering dalam kabinet dapur.

Multitasking.

Aku boleh menaip surat rasmi sambil chatting sambil dengar lagu sambil sembang-sembang dengan kawan sambil mengunyah kerepek pedas sambil jawab telefon sambil menulis sesuatu pada helaian nota berwarna kuning.

Juga multitasking.

Namun, bila fikiran aku tertumpu kepada sesuatu perkara... aku lupa untuk multitasking. Aku gemar berbaring dengan kedua-dua tangan di bawah kepala sambil tenung siling hingga tembus merentasi langit ke tujuh, mungkin (heh). Fikir, fikir dan fikir....

Justeru, blog aku ini terabai sebegini. Maaf, ya... Nanti, bila otak aku sudah boleh beradaptasi dengan perkara baru dalam hidup aku ini, aku menulis kembali ya...

*Sengih dari telinga ke telinga*

No comments:

Post a Comment